Hírek
2013. Június 18. 05:00, kedd |
Életmód
Forrás: OrientPress Hírügynökség
A reggeli kihagyása növeli a cukorbetegség kockázatát
A mindennapos reggeli beiktatása csökkenti az elhízott nőknél a cukorbetegség kialakulásának kockázatát - idéz egy kisméretű tanulmányt a Health Day.
Amikor ugyanis valaki kihagyja a reggelit, inzulin-rezisztencia alakul ki, amikor a szervezetnek több inzulinra van szüksége ahhoz, hogy a vércukorszintet normális értéken tartsa - mondta Dr. Elizabeth Thomas, a Colorado Egyetem orvostudományi karának előadója. Ez az állapot pedig növeli a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.
A rendszeres, egészséges reggeli elfogyasztása ezért kulcsfontosságú. Nemcsak segít a súly kordában tartásában, de egyben csökkenti a diabétesz kockázatát. Jól ismert, hogy az elhízás növeli a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását.
Jelen tanulmány kisméretű, mindössze 9 nő bevonásával készült, akiknek átlagéletkora 29 volt, s mindannyian túlsúllyal küzdöttek. A résztvevők inzulin és vércukorszintjét két különböző napon mérték meg, azt követően, hogy ebédeltek. Az egyik napon reggeliztek is, még a másik napon nem.
Megállapították, hogy a nők inzulin válasza 28 és glükóz szintje 12 százalékkal volt magasabb azon a napon, amikor kihagyták a reggelit.
Ezek érdekelhetnek még
2026. Június 07. 12:00, vasárnap | Életmód
Medvetámadásban meghalt egy 34 éves erdélyi férfi
Medvetámadás halálos áldozata lett szombaton egy fiatalember az erdélyi Küküllőprod (Prod) falu bejáratánál - közölte az Agerpres hírügynökség.
2026. Június 06. 14:00, szombat | Életmód
Megkezdődött a balatoni kompkikötők felújítása, a közlekedés zavartalan
Megkezdődött a balatoni kompkikötők komplex felújítása, a 6 milliárd forint hazai forrásból 2027 végéig elkészülő kiemelt állami beruházás munkálatai alatt a kompközlekedés zavartalan
2026. Június 05. 12:00, péntek | Életmód
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központja jöhet létre Szentendrén
Európa egyik legnagyobb civil dróngyártó központját alapozza meg az ABZ Innovation Kft. Szentendrén mintegy 2,7 milliárd forintos beruházással - mondta az ABZ Drone Kft. ügyvezetője.
2026. Június 04. 16:00, csütörtök | Életmód
Zorán: ötven éve szólóban, ritkaságok lemezen
Ötven évvel ezelőtt írt először dalokat Zoránnak Presser Gábor, gyakorlatilag ezzel indult a népszerű előadó szólópályafutása.

