2020. október 21, szerda - Orsolya

2020. Szeptember 26. 12:01, szombat | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A koronavírus-fertőzés új mechanizmusát fedezték fel szegedi kutatók

A koronavírus új fertőzési mechanizmusát fedezték fel a szegedi Pharmacoidea Kft. kutatói, ami lehetőséget biztosíthat a kórokozók sejtbe jutásának gátlására - tájékoztatta a cég pénteken az MTI-t.

A közlemény szerint az Európa legnagyobb gyógyszerfejlesztési programjában, az Innovatív Gyógyszer Kezdeményezésben (Innovative Medicines Initiative) részvevő kutatók felfedezésének lényege, hogy a koronavírus sejtfelszíni kötődésekor a már feltérképezett sejtfelszíni kötőhely, az ACE2 (angiotenzin konvertáló enzim) mellett a sejtfelszíni cukrozott fehérjékkel is kapcsolatba kerül, és ez elősegíti a vírus bejutását a sejtbe.

A Letoha Tamás vezetésével felfedezett új mechanizmus alkalmas lehet a koronavírus-fertőzés gátlására. Az erre vonatkozó szabadalmat a kutatók májusban nyújtották be a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához.

A felfedezésről szóló kézirat jelenleg elbírálás alatt áll, de a koronavírus-járványra tekintettel a Nature kiadó saját preprint szerverén már nyilvánosságra hozta (https://www.researchsquare.com/article/rs-70340/v1).

2020. Október 20. 17:02, kedd | Belföld

Véradásra buzdít az OVSZ

Várja a véradók jelentkezését az Országos Vérellátó Szolgálat, amelynek szakmai főigazgató-helyettese hétfőn az M1 csatornán hangsúlyozta:

2020. Október 20. 15:02, kedd | Belföld

Nem rázta meg a járványhelyzet a használtautó-piacot

A használtautó-piacot kevéssé rázta meg a koronavírus-járvány, a minőségi, egy-hét éves használt autókkal kereskedők számára még új vevőket is hozott a járványhelyzet - állapítja meg a DasWeltAuto.

2020. Október 20. 11:51, kedd | Belföld

Huszonhárom kiló marihuánát találtak egy buszban Röszkén - VIDEÓ

Több mint huszonhárom kilogramm marihuánát találtak a pénzügyőrök Röszkén egy autóbuszban - tájékoztatta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) kedden az MTI-t.

2020. Október 20. 09:21, kedd | Belföld

Meghalt közel 40 beteg, majd 1000-rel nőtt a koronavírus-fertőzöttek száma

Elhunyt 38 többségében idős, krónikus beteg, és újabb 989 magyar állampolgárnál mutatták ki a koronavírus-fertőzést - közölte a koronavirus.gov.hu kedden.