Városlista
2024. április 23, kedd - Béla

Hírek

2018. November 30. 08:47, péntek | Belföld
Forrás: mti - illusztráció: pixabay

A magyarok fele már mobilról vásárol karácsonyi ajándékokat

A magyarok fele már mobilról vásárol karácsonyi ajándékokat

A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már mobiltelefonról szerzi be, és a megkérdezettek 64 százaléka az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról

- derült ki a Mastercard megbízásából készült reprezentatív felmérésből, amelynek során 11 európai ország 18 ezer lakosát, köztük a magyarokat kérdezte az Innofact piackutató vállalat.

A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. A többség, 82 százalék a kanapéról vásárol. A válaszadók 25 százaléka kihasználja, hogy fel sem kell kelnie az ágyból ahhoz, hogy beszerezze a kiszemelt árucikkeket.

A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban a magyarok is ruhát és elektronikai cikkeket vásárolnak mobilról. A megkérdezettek leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretnek online rendelni telefonukról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.

A kutatás szerint egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek csaknem fele, 47 százaléka legalább heti egyszer vagy még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.

Az európaiak csaknem háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra.

Az ajándékok 19 százalékát tömegközlekedés közben, 18 százalékát munkahelyi szünetekben szerzik be a felhasználók, 9 százalék pedig az ebédszünetben vásárol.

Különösen az angolok, az írek, a spanyolok és a franciák tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát, a lengyel, a német és svájci fogyasztóknak viszont a gyorsaság a legfontosabb.

A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket.

Néhány esetben nagy különbség van az egyes piacokon. A svájciak 48 százaléka vásárol jegyet a tömegközlekedésre mobilról, míg ez az oroszoknál csak 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csak 12 százalék oldja meg mobilról a jegyvásárlást.

A közlemény idézi Eölyüs Endrét, a Mastercard magyarországi igazgatóját, aki elmondta: az átállás a mobiltelefonos vásárlásra átalakítja az egész kontinens kereskedelmét.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 23. 12:07, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: újabb légijárat indul nyártól Magyarország és Kína között

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros, Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről

2024. Április 23. 12:03, kedd | Belföld

Varga Mihály: az IMF is megerősítette, a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára

Az Európai Bizottság után a Nemzetközi Valutaalap (IMF) is megerősítette: a magyar gazdaság idén visszatér a növekedési pályára, jövőre az uniós rangsor élmezőnyében lehet

2024. Április 23. 06:54, kedd | Belföld

Faültetési napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet

Április 22-e, a Föld napja alkalmából Nemzeti Faültetési Napot hirdet a 10 millió Fa civil szervezet országos közössége.