Városlista
2024. május 7, kedd - Gizella

Hírek

2013. Október 19. 05:00, szombat | Belföld
Forrás: orientpress

E-útdíj: reális volt a kormány bevételi terve

E-útdíj: reális volt a kormány bevételi terve

Folynak a tárgyalások a kormány és az unió között az e-útdíj Brüsszel által kifogásolt pontjairól. A fuvarozók már több mint 46 milliárd forintot fizettek be, ami azt mutatja, hogy reális volt a kormány bevételi terve - írja a Napi Gazdaság. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megkezdte a szakértői szintű egyeztetéseket az Európai Bizottsággal.

A tárca szeptember végén mutatta be a magyarországi útdíjszedési rendszer alapvető működését a mobilitáspolitika és közlekedés főigazgatóság munkatársainak. A magyar fél a főigazgatóság vezetőjének küldött megkeresésében is a megbeszélések folytatását javasolta − tájékoztatta a lapot a fejlesztési tárca.

Az EB korábbi véleménye szerint kifogásolható a júliustól alkalmazott útdíjak szintje, számításuk módja és vitatható, hogy megfelelnek-e az uniós előírásoknak. Az NFM változatlan álláspontja szerint viszont Magyarország az Eurovignetta irányelvben foglaltaknak megfelelően határozta meg a díjakat. A minisztérium már tavaly novemberben egyeztetést kezdett az uniós szakértőkkel a díjszintek kialakításáról, annak módszeréről és tartalmáról, az akkor megküldött anyagok alapján. A tervezett díjszintek megfelelőségét megkérdőjelező észrevétel idén augusztusig nem érkezett be a szóbeli konzultáción sem. A tárca a továbbiakban is kész minden szükséges tájékoztatást megadni a nézetkülönbségek tisztázása, a brüsszeli állásfoglalás megalapozott felülvizsgálata érdekében.

A júliusban beindított elektronikus útdíjrendszer keretében 6513 kilométer úton kell fizetniük a 3,5 tonnánál nehezebb járműveknek. Az előző években többször felmerült, hogy a nehéz-tehergépjárművek magasabb összeget fizessenek az utak használatáért, s már 2007-ben kiírták az első e-útdíj-kivitelezői pályázatot, az ötlet azonban akkor meghiúsult. Így a kormányzat csak az e-matricás tarifák folyamatos emelésével tehetett szert nagyobb bevételre. Az e-matrica díja azonban nem emelhető a végtelenségig, ezt az uniós szabályozások sem engedik. A tarifák elérték a felső határt; miközben egy külföldi kamionos alig néhány ezer forint fejében átszáguldhatott az országon, a szomszédos országok − ahol már működik az e-útdíj − útjainak használata ennek többszörösébe kerülhetett. E helyzet kezelésére vette elő újra a kormány az ötletet, amelytől évi 150 milliárd forint bevételt várt (ez valójában mintegy 120 milliárd forint, hiszen le kell vonni belőle azt az összeget, amit korábban az érintett járművek az e-matricával fizettek a sztrádák használatáért).

A kormány bevételi terve reális volt, hiszen július elejétől napjainkig 46,657 milliárd forint folyt be az elektronikus útdíjból − mondta lapunknak Kibédi-Varga Lajos, az E-útdíj Projekt szakmai projektszóvivője. A díjfizetés kétféle módon történhet: viszonylati jeggyel, illetve fedélzeti egységgel, ezek megoszlása görgetetten 63,8−36,2 százalék. Az e-útdíjrendszerben eddig 29 574 ügyfelet regisztráltak, több mint 103 ezer járműhöz kapcsolódva.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során