Hírek
2013. Február 09. 05:00, szombat |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Matricás rendszer kiterjesztésével oldnák meg az e-útdíjat?
A Népszabadság értesülése szerint a formálódó e-útdíjjal kapcsolatos elképzelések mellett felmerült, hogy az idei bevételeket a matricás rendszer kiterjesztésével szednék be, hogy a költségvetés legalább a bevételek egy részétől ne essen el. Rogán Antal Gyulán tartott ülése után azt nyilatkozta: a fejlesztési tárcánál megtalálták a megoldást az új rendszer idei bevezetésére.
A Fidesz frakcióvezetője azt mondta: lesz útdíj, a költségvetést pedig nem kell módosítani, a fejlesztési tárcánál ugyanis megtalálták a megoldást az új rendszer idei bevezetésére. A hírek szerint két ötlet is felmerült. Az első megoldás állítólag Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter környezetéből származik. E szerint, ha az elektronikus útdíjat az idén mégsem vezetnék be, a költségvetésben a beruházás megvalósítására elkülönített 42 milliárd forintot sem költenék el. Így a célul tűzött 75 milliárd forintos bevételhez már csak 33 milliárd hibádzik, amit az ÁAK-nak kell előteremtenie, méghozzá az e-matricás útdíjrendszer kiterjesztésével, úgy, hogy az legalább részlegesen használatarányossá is váljon.
Az átalánydíjas matricákból úgy lehetne kilométeralapon számlázó konstrukciót kialakítani, hogy az ÁAK bevezetné a szakaszjegyet. A Németországban az elektronikus útdíjak mellett tartalékként alkalmazott megoldás meghonosításához már csak az önálló fizetési szakaszokat kell kijelölni, és a kamionosok az országhatárra telepített jegykiadó automatáknál máris megválthatják az úti céljuknak és járművük kategóriájának megfelelő jegyet. A döntéshozóknak így maradna idejük azon gondolkodni, hogy az idén meg nem épült elektronikus útdíjrendszer hogyan teremti majd elő a 2014-ben tőle várt 150 milliárd forintos bevételt.
A fejlesztési tárca menüjében azonban még az elektronikus útdíjrendszer is szerepel. Igaz, a korábbi híresztelések ellenére az ÁAK tenderén részt vevő cégek és a kormányzat között a beruházásról egyáltalán nem folynak tárgyalások, a nagy rendszerintegrátorok, így a Kapsch AG és a T-Systems, még ott tartanak, ahol egy hónapja.
Ezek érdekelhetnek még
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Mentőautó ütközött Budapesten, többen megsérültek
Mentőautó ütközött össze egy személyautóval Budapesten a Nagykörúton, a Király utcánál péntek este, a karambolban többen megsérültek.
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Működő gyermekvédelem létrehozását követelte demonstráción Magyar Péter
Működő, a gyermekeket valóban védő gyermekvédelmi rendszer kialakítását követelte Magyar Péter, a volt igazságügyi miniszter volt férje a Belügyminisztérium épülete előtt megtartott demonstráción, pénteken Budapesten.
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Ásványolaj szövetség: a középmezőnyben vannak a magyarországi üzemanyagárak a környező országok között
Európai uniós összehasonlításban a magyarországi benzinárak a 18., a dízelárak a 12. helyen állnak, a környező hat országgal összehasonlítva pedig továbbra is a középmezőnyben van Magyarország
2024. Április 27. 06:00, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk
Azért erősítjük a honvédséget, mert békét akarunk, van mit megvédenünk: van családunk, hazánk, otthonunk, nemzetünk