Városlista
2024. május 6, hétfő - Ivett

Hírek

2015. Március 28. 18:18, szombat | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Mindig két ember lesz a német repülőgépek pilótafülkéiben

Mindig két ember lesz a német repülőgépek pilótafülkéiben

A német légiközlekedési vállalatok szövetségének (BDL) közleménye szerint a légitársaságok megállapodása alapján ezentúl soha nem lehet pilóta egyedül a fülkében. A pilóták szakszervezete (Vereinigung Cockpit - VC) üdvözölte a döntést, közleményük szerint 'a négy szem elv' bevezetése lehetőséget kínál arra, hogy kiküszöböljék a veszélyforrásokat, amelyekre a keddi katasztrófa felhívta a figyelmet.

Ugyanakkor ügyelni kell arra, hogy szerencsétlenség nyomán ne alakuljon ki az a vélemény, hogy a járatok fedélzetén dolgozó munkavállalók mind 'gyanúsak' - emelte ki a VC érdekvédelmi szervezet.

Az új szabályt üdvözölte Alexander Dobrindt közlekedési miniszter is, rámutatva, hogy ezentúl 'nem lehet annyira könnyen bezárkózni a pilótafülkébe'. Hozzátette, hogy nem ez lesz az egyetlen szabályozási változás a keddi katasztrófa után, és uniós szinten is intenzív tárgyalásokat folytatnak az eset tanulságairól.

A Germanwings honlapján pénteken közzétett közlemény szerint döntésüket a német légügyi hatósággal együttműködve hozták meg, bevezetésére a lehető legrövidebb időn belül sort kerítenek.

Korábban több légitársaság is közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi meg a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata szerint is legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a repülőgépek pilótafülkéjében.

Módosítja a pilótafülkére vonatkozó szabályozást a Wizz Air is.

Daniele de Carvalho tájékoztatása szerint ha az egyik pilóta elhagyja a pilótafülkét, akkor az egyik légiutas-kísérő fog helyette a fülkében tartózkodni. Az új eljárást üdvözölte a magyar légügyi hatóság.

Csütörtökön több légitársaság közölte, hogy módosítja a fülke használatára vonatkozó szabályokat: a kanadai Air Transat és Air Canada, a norvég Norwegian Air Shuttle, a finn Finnair és az izlandi Icelandair sem engedi a jövőben, hogy csak egy személy tartózkodjon a fülkében.

A légitársaságok azután döntöttek a szabályok módosítása mellett, hogy kiderült: a Germanwings kedden lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan nekivezette az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.

A Barcelona-Düsseldorf útvonalon közlekedő Airbus A320-as gép kedden zuhant le Franciaország déli részén az Alpokban. Az utasszállító fedélzetén 150 ember tartózkodott, a szerencsétlenségnek minden jel szerint nincs túlélője.

A Wizz Air szerint nem igaz, hogy költségkímélés miatt kezdő pilótákat alkalmaznak

Wizz Air szerint nem igaz, hogy kevesebb repült óraszámmal rendelkező pilótákat alkalmaznának a költségek csökkentése érdekében.

A magyar kötődésű diszkont légitársaság ezt arra reagálva közölte az MTI-vel, hogy Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (HUNALPA) elnöke azt mondta, a diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat, mert költséghatékonyak.

A Wizz Air reagálásában visszautasította Demeter Csaba állításait, mint írták: minden cégre ugyanaz a szabályozás vonatkozik a pilóták képesítésével és képzésével, a műszaki ellenőrzéssel és a repülésbiztonsággal kapcsolatban. A Wizz Air teljes mértékben megfelel az Európai Bizottság által megfogalmazott szabványoknak, amelyeket a Magyar Légiközlekedési Hatóság is megvizsgált és jóváhagyott.

Hangsúlyozták: a diszkont légitársaság kiváló biztonsági mutatókkal rendelkezik, jelentős mennyiségű időt és erőforrást mozgósít annak érdekében, hogy biztosítsa, pilótái megfelelnek a legmagasabb európai sztenderdeknek.

Demeter Csaba az MTI-nek nyilatkozva arról beszélt, hogy bár egy 630 órányi repülési idővel rendelkező pilóta nem számít tapasztaltnak, a diszkont légitársaságok előszeretettel alkalmaznak kezdő pilótákat, habár ez az adott társaságtól függ. Ezzel arra utalt, hogy a Lufthansa szóvivője csütörtökön közölte: az Alpokban lezuhant német utasszállító másodpilótájának hatszázharminc órányi repülési ideje volt.

Demeter Csaba hozzátette, hogy a vállalatok számára költséghatékony a tapasztalatlannak minősülő pilóták alkalmazása, ugyanis a cégek számára ezzel a módszerrel jóval olcsóbb, hogy a kezdő pilóták repülési órákat szerezzenek. Nem véletlen, hogy a diszkont társaságok elsősorban kapitányokat keresnek, akikre rá merik bízni a kezdő pilótákat - fűzte hozzá.

Ezek érdekelhetnek még

2024. Május 06. 12:44, hétfő | Belföld

Nagy Márton szerint Magyarország képes meghatározó szereplővé válni az űripar területén

Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá teszi arra, hogy meghatározó szereplővé váljon az űripar területén

2024. Május 06. 07:49, hétfő | Belföld

Vonat elé hajtott egy kamion Baján

Személyvonat elé hajtott egy kamion hétfő reggel Baja térségében, az 55-ös főút 106-os és 107-es kilométere közötti vasúti átjáróban;

2024. Május 05. 06:00, vasárnap | Belföld

Az ötös lottó nyerőszámai és nyereményei

A Szerencsejáték Zrt. tájékoztatása szerint a 18. héten megtartott ötös lottó és Joker számsorsoláson a következő számokat húzták ki:

2024. Május 04. 06:00, szombat | Belföld

Szijjártó Péter szerint az elmúlt években a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg

Az elmúlt évek súlyos kihívásai során a magyar külpolitika mindig a jó válaszokat találta meg, eközben Brüsszel kudarcot vallott a válságokra történő reagálás során