Városlista
2025. szeptember 6, szombat - Zakariás

Hírek

2015. November 23. 07:40, hétfő | Belföld
Forrás: MTI

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros is szeretne tram-train vonalat

Több hazai nagyváros szeretne a Szeged és Hódmezővásárhely közöttihez hasonló tram-train vonalat, de kevés köztük az életképes elképzelés

- nyilatkozta a Világgazdaságnak Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke. A napilap hétfői számában megjelent cikk szerint évek óta terítéken van a Szeged-Makó járat terve, de több nagyváros köztük Pécs és Debrecen is felmérte már egy ilyen beruházás lehetőségét. Leginkább a Kazincbarcika-Miskolc-Tiszaújváros vonal tűnik életképesnek, mert ez a térség a Szeged-Hódmezővásárhelyhez hasonló, nagy gazdasági egységet képez. De ehhez először Miskolcon létre kellene hozni az észak-déli villamos vonalat, mert ennek a meghosszabbításai vezetnének a szomszédos kisebb városokba - mondta a VEKE elnöke.

Műszaki szempontból a legnagyobb buktató Dorner Lajos szerint, az eltérő tengelyterhelés, ami miatt a régebbi villamospályákra nem is szabad egy nehezebb tram-traint ráengedni. A városon belüli pályákat úgy kell megtervezni, hogy azokon tram-train is közlekedhessen és az ívek se legyenek túl szűkek. Célszerű lenne, ha inkább villamosszerű járművekkel szállítanák az utasokat, az üzemeltetést és a karbantartást pedig a városi közlekedési társaság végezné. A Szeged-Hódmezővásárhely vonal nyolc szerelvénye a MÁV-Starté lesz, és ezeknek az üzemeltetésre új üzletágat kell kiépítenie.

A 2020-ra megépítendő első tram-train vonal 17-20 milliárd forintba kerül és várhatóan 20 alatt perc tenné meg a Hódmezővásárhely és Szeged belvárosa közötti távolságot, a nyílt pályán óránként akár száz kilométeres sebességgel haladva.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége

Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb

2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld

Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát

A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!